Drukāt

Rigas osta riga_foto

Rīgas ostas ģeogrāfiskā atrašanās Baltijas valstu centrā un RĪGA galveno tranzīta koridoru Austrumi – Rietumi un Ziemeļi – Dienvidi krustpunktā kravu pārvadātājiem nozīmē ātrāko, drošāko un lētāko servisu. Rīgas osta piedāvā gan izdevīgus jūras, gan sauszemes savienojumus. Regulārās konteinerkuģu līnijas Rīgas ostu savieno ar lielākajām Eiropas ostām, savukārt regulārie konteineru vilcieni ļauj kravas ātri un operatīvi nogādāt tālāk uz Krieviju, Baltkrieviju, Ukrainu, Kazahstānu, Uzbekistānu, Afganistānu un Ķīnu.
Rīgas brīvostas mērķis ir izveidot to par vadošo ostu Baltijas valstīs un par nozīmīgu Latvijas ekonomiskās labklājības avotu.
Pārkrauto kravu apjoms 2016. gadā – 37.07 milj.t. – tas ir otrais augstākais rādītājs ostas pastāvēšanas vēsturē.

Līdz 77% no Rīgas brīvostas kravu apgrozījuma ir tranzītkravas nosūtīšanai uz vai saņemšanai no NVS.
Brīvostas terminālu kravu pārkraušanas jauda ir 58.2 milj.t. gadā.
Rīgas brīvosta izveidojusies Daugavas abos krastos 15 kilometru garumā.
Rīgas brīvostā sekmīgi darbojas 34 stividorkompānijas un 27 kuģu aģentu kompānijas.
Galvenās kravas Rīgas brīvostā ir konteineri, dažādi metāli, koks, ogles, minerālmēsli, ķīmiskās kravas un naftas produkti.

 Kravu apgrozījums Rīgas ostā 2006 - 2016 gads (milj.t)

 riga apgr

 

Kravu struktūra Rīgas brīvostā 2016.gadā

 riga strukt

 


 

 

 

 


 

 

 

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sekretariāts.
Juridiskā adrese: VAS „Latvijas Jūras administrācija” Trijādības iela 5, Rīga, LV-1048.
Izstrādāja: (c) www.smaidi.lv (2016)